onsdag 15 juni 2011

När dagarna blir längre

Jag vet inte vad jag ska göra med all tid. Vem kommer inte ihåg vinterns få soltimmar, hur vi desperat önskade oss mer ljus...eller för den delen bara mer tid för att hinna med allt jävla skolarbete? Den här omställningen är svårare än det mesta jag försökt mig på.


Hur definieras tid om inte i vilka böcker som måste läsas och uppsatser som ska skrivas? Den oändliga mängd teori i alla former man förväntas begripa sig på. Tid har istället blivit något som är upp till mig. När dagen börjar beror på när jag vaknar, hur länge jag var ute, om jag ens kom hem. Hur länge man kan stanna i sängen avgörs av om teven visar nåt intressant eller när man senast åt.


Det är väl inte så mycket mer med det, så kommer de närmaste veckorna helt enkelt att se ut.. Bara man inte glömmer bort det, börjar tar tiden för givet. Note to self: Njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar