onsdag 6 april 2011

Likheten är slående... eller?

Jag tycker att det är helt underbart att ha någon som alltid vet vad jag menar. Att jag aldrig behöver förklara ens de mest långsökta tankar eller helt meningslösa skämt. Men vad gäller egenskaper och utseende är vi ganska så extremt olika, Carro och jag...Om inte annat brukar ju hårfärgen vara en rätt tydlig skillnad.


Därför undrar jag, framförallt efter dagens religionslektion, hur lyckas folk blanda ihop oss något så brutalt? Som när Svante vill att jag ska svara på en fråga om palmsöndagen, pekar på mig och säger
"Isgård?"
Halva klassen fnissar. Någon rättar honom med ett 'Nisser'.
"Aha, Caroline Nisser?"
Alla asgarvar.
Det löste sig ju så småningom, men jag börjar oroa mig lite för effekterna av att bli ihopblandad med flickan som vandrade in på en religionslektionen iklädd nazisthatt i höstas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar