onsdag 22 september 2010

För idag blir jag vuxen

...men växa upp, det gör jag aldrig :3

Väcktes (!) imorse av fint intåg familjemedlemmar (ja, det var fint att pappa var där i a f), som alla medbringade, som far min uttryckte det, guld och myrra. Det kanske var att ta i lite, men ändå.

En klippmaskin fick jag bestämt, så nästa gång jag ska klippa nån kort är jag mer förberedd än nånsin ^-^
Ett presentkort på H&M, fem vinflaskor från -92, fyra DVD-skivor som tydligen sammanfattar bibeln och en enorm bok med foton av Annie Leibovitz.

Kom till skolan för två obegripliga timmar kemi, men dagen blev ungefär arton ggr bättre när tvilling-Ikiz kom med ett par mycket fina örhängen, strax följd av underbar Elma med ett nom-halsband :3
Hilda kom springande med en tavla av den typen min pappa hatar och jag älskar, inlindad i lila papper och ett fiiint lila presentsnöre, som fick göra Elmas present sällskap runt halsen resten av dagen.

Sånglektionen var inte helt fel heller, när Irene frågade om jag ville sjunga på en konsert om några veckor :D
Bitterheten över att min pojke springer runt i skogen utan mat just idag släppte lite när jag kom hem och hittade ett lila och mörkrosa blommogram, tillsammans med ett vackert kort och ett mystiskt utformat gosedjur ( i vackra färger dock). Han är lite för fin ibland <3


Avslutade kvällen på restaurang med pappa, vilket var ganska så åzm, och förbereder mig just nu för att se om världen är annorlunda imorn. Kanske är jag mer mogen, redo att fatta alla beslut som följer med myndighetsfödelsedagen. Kanske blir världen lite mer överskådlig och livet mer uppenbart.

Kanske är allt precis lika oförklarligt som det var både igår och idag.
Det har funkat bra hittills, så varför inte ett par dagar till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar