söndag 14 augusti 2011

Allt nödvändigt...och lite till

Sommarstugan genomgick första fasen av att bli ihoppackad idag, för att vi alla ska kunna flytta hem imorn. Den ena systern kommer ner med tre väskor (hennes två andra får åka med i sista vändan), vilket jag tyckte var alldeles för mycket packning... tills min andra älskade syster kommer ner med SJU väskor. Det och en blomkruka.


Så jag undrar, varför, o varför, kunde hon inte få den av mina egenskaper som faktiskt är till lite nytta, nämligen att kunna packa ner hela sitt liv i en enda påse om det behövs? Nej, istället har hon med sig...bokstavligt talat allt.


Jag öppnade en av hennes väskor.
Där låg den vattenkanna hon brukar ha på rummet hemma (de vi har här var tydligen inte lika bra).
Och en jävla jordglob.

2 kommentarer:

  1. Vattenkannor e personliga saker som väljs ut med omsorg, o jordgloben, ja hoppas hon tittar mkt på den o lär sig geografi, o inte tar efter dig o dina kunskaper inom det området :p

    SvaraRadera
  2. Okej, om den satans globen bidrar till en bättre uppfattning om huruvida länder ligger på norra eller södra delen av jordklotet har väl inte JAG, av alla människor, nån rätt att klaga ;P

    SvaraRadera