måndag 2 maj 2011

So tired, so very, very tired...

Hur gick det till? För sex timmar sen avbröt jag en filmkväll för att jag var så brutalt trött och ville sova ut innan skolan började om på nytt... Så blev det visst inte. Utmattningen kryper i huden, sprider sig i form av rysningar över hela kroppen, men huvudet håller inte alls med.


De senaste timmarna har jag

  • läst ut Högläsaren
  • skrivit en bildanalys från fotoutställning till min Fotokurs
  • skickat utmattat bittra meddelanden över Skype
  • skrivit en minibiografi och semiotisk bildanalys till tidigare nämnda kurs
  • funderat över var alla gamla skräpbilder jag tagit håller hus
  • insett hur svårt det är att stava mitt i natten/väldigt tidigt på morgonen

Kroppen skriker av alla motsatser. Hjärnan går på högvarv, samtidigt som jag är fullkomligt utmattad. Magen känner sig ouppmärksammad och kurrar, men tanken på mat får den att vrida sig. Och vegetarian eller inte, slutar inte fågeljävlarna utanför fönstret att kvittra snart kommer jag att...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar